فهرست مطالب شماره نخست:
- نگاهی به فعالیتهای گروپ علوم اعصاب و برنامه درسی در نخستین سال تاسیس / دکتر علی نوری (مدیر گروپ، استادیار دانشگاه ملایر)
- تاملی بر پیشرفت دانش درباره یادگیری مغز و دستاوردهای آن برای تربیت / یوسف مهدوی نسب (دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس)
- نکاتی پیرامون تأسیس دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی- ذهن، مغز و تربیت در پژوهشکده علوم شناختی / دکتر علی نوری (مدیر گروپ، استادیار دانشگاه ملایر)
- برنامه درسی رشته ذهن، مغز و تدریس، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه جانز هاپکپنز / سهیلا فارسی جوکار (دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش)
- معرفی رساله دکتری: تدوین چارچوب مفهومی برنامه درسی سازگار با مغز / علی زند قشلاقی (دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه تربیت مدرس)
- معرفی کتاب: مغز یادگیرنده: درسهایی برای آموزش و پرورش / دکتر علی نوری (مدیر گروپ، استادیار دانشگاه ملایر)